Nape aku tak pakai domain sendiri?

Posted by Azman - -

Web yang guna domain sendiri, biasanya perlu membeli dan membayar domain secara tahunan. Memang stailo guna domain sendiri, lagi-lagi ko boleh guna wordpress, customize gila-gila ko punya web tapi bagi aku, ia masih belum cukup untuk menambat hatiku. Sebabnya?

Kena bayar setiap tahun
Emm ni yang malas. Aku tak kisah bayar tu,average RM30-40 je pun, tapi bab tiap tahun tu yang leceh. Macam ubat dia ada single daily dosing, multiple daily dosing dan yang lebih baik ialah single daily dosing lah, sebab patient akan lebih comply\patuh, tak payah pening2 pk makan banyak kali. Gitu gak web, kalo bayar sekali seumur hidup, mesti aku comply.

I'm not full time blogger
Yes, aku bukan penulis blog sepenuh masa. Blog pun update 4 taun sekali watpe gak. Jadi aku rasa amat tak berbaloi menghabiskan duit untuk benda yang tak guna sangat kan?

Blog aku takde advertisement
Memang dari awal aku tak buh ads, sebab utama aku tau traffic blog aku bukan tinggi pun, jadi buat ape buh ads kan, buat slow loading page je kan? hahaha. Jadi ape kaitan ads+traffic+wordpress? Okay, orang biasa letak ads dengan harapan kalau traffic tinggi, income tinggi dan at least dapat lah cover rege renew domain tu kan. Hahaha

Jadi kesimpulannya, pada masa terdekat, aku tak akan guna domain sendiri tapi tak tahu la kot nanti keje, fulus da masyuk, teringin nak pakai wordpress, kot2 la pada mase tu follower aku da banyak macam blog Fatin Liyana, kahkahkha

USM Bloggerz