Perempuan a.k.a Lamborghini

Posted by Azman - -

Salam, pekabar perempuan yang biasa-biasa dan lelaki yang hensem tahap gaban (ya, memang stail Mr K) Uhh lama benor tak mengupdate blog, biasalah , bizi jual ketupat nasi.

Ok, berbalik kepada tajuk, kenapa ia berbunyi demikian? Kerana ketika detik ini, baru aku perasan, perempuan ibarat Lamborghini... Kenapa? Well, simple, sebab lamborghini cantik, tak cukup dengan tu lagi, ia sedap dipandang. Tak kira la dari bumper depan, bumper belakang, side skirt, spoiler, bumbung, tengok dari atas bangunan, pergggh memang cantik, walau dari sudut mana pun. Yes, that is perempuan, makhluk yang dicipta oleh tuhan dengan ciri-ciri yang cukup sempurna, err untuk dilihat, walau dari sudut mana pun. Dan ia jugalah mampu menggoyahkan iman mana-mana lelaki. Kerna sebab itu jika kita memesan lamborghini, biasanya ia dibungkus sebelum sampai kepada pemilik, sebab ianya begitu berharga, istimewa, dan hanya layak dipandang oleh pemiliknya yang sah sahaja. That's the analogi, simple analogi. That why sesuatu yang begitu sempurna, perlu ditutup, bukan dibuka, ditayang. Jika dibuka, apa akan jadi? Well, mungkin Lamborghini tadi akan dicuri. di hijack, disentuh-sentuh, dicalar-calar oleh mereka yang tak bertanggungjawab. Well, again, that's also an analogy. So, jika Lamborghini orang protect begitu sekali, mengapa perempuan yang lebih hebat dari Bugati Veyron, Saleen, Koenigsegg, boleh didedahkan sewenang-wenangnya?



Ok, jika perempuan Lamborghini, lelaki apa? Well, lelaki ni lori. Orang takde mengerumuni lori model terbaru, dan orang pun tak mau tengok pon, apatah lagi nak curi, nak calarkan ia. Tiada yang spesel pasal lori, kecuali lori jenis Justin beber (aku pun tak tahu kenapa lori ni femes sangat) Analogi lagi. Err aku pun lori gak, tapi lori jenis Optimus Prime punye, hehe.





*google image
Moral: Jagalah Lamborghini anda, hanya untuk pemilik yang sudi menghabiskan duit berjuta-juta sahaja mampu buat apa saja kepada anda. Ermm well, analogi lagi....

Credit to:



K bye =)

2 Responses so far.

  1. hazrina says:

    setuju...tp kdg2 iman yang goyah dengan persekitaran juga mempengaruhi....just opinion erk...

USM Bloggerz