About me edisi khas,

Posted by Azman - -

         Tentang saya. Satu tajuk yang agak subjektif dan biasanya tajuk ini kerap keluar dalam karangan darjah tiga(ye ke?aha) Saya sebenarnya nak berblog secara low profile, xde publicity atau mencapub, coz saya anggap blog ni adalah untuk saya meluahkan perasaan yang terbuku di hati je. Ye lah,kalau mula2 register fesbook dulu,mcm2 boleh post, xde nak tapis2, tapi sekarang sampai anak sedara saya umur 5taun pon ade fesbook ape kes?uhuuu

        Sebenarnya,saya rase xde sape pon nak tahu pasal diri saya ni tapi disebabkan ini permintaan salah seorang rakan blogger saya(kwn bek gak) jadi saya ceritakan skikt2 ye,aha.

       Okay, first but not last, nama saya Wan Muhamad Azman(ceh,skema lak), tinggal di Tumpat,anak bongsu(wahaha) dari 10 adik beradik. Sape yang gelak saya anak bongsu ni mmg kuang ajar,hahaha. Xde la,mst beliau jeles sebab xdapat jadi bongsu ye dop. Sebenarnya, best jadi bongsu ni,  tapi xde la best sampai ape yang nak semua dapat, tu melampau sangat,gagaga. Macam saye yang dari keluarga sederhana ni,kire agak dapat yang nak je,cthnye abg saya msuk u baru dapat henpon,saya skolah menengah da dpt da.haaa. Pastu dalam study lak, saya jadikan study sbg pendapatan saya. Y e la,asal result elok skit, dpt duit,elok skit, dpt duit lg, bermula dari UPSR sampai la SPM, gagaga,(tu yang jadi mata duitan skang ni,aha). First time abg saya bagi mase UPSR la,dah die janji dpt setiap 1 A die bagi rm 50(uih banyak tu time 2001) dan Alhamdulillah, dapat gak stret A, haa,kan da rm250,mau pokai abang saya time tu,da la die baru abes praktikal je(haa sape suh cabar adikmu ini,hoho). Last2 die bagi gak a rm100,haha kire ok la tu,ngeh3x=).

zaman comel2,ahaks

Sekolah Kebangsaan Berangan 1,[sekolah rendah saya,=)]

wah rindu giler,dulu tempat saya men sorok2 nih.
         Okeh, abes suda cite zaman muda2, pastu ape ye??emm ok la,pas2 masuk la sekolah menengah. At first,saya dapat tawaran SBP dekat Kedah, Jitra kot.aha. Kalo ikutkan hati memang nak pergi, tapi ma xbagi nak buat cmne,xkn nak memberontak kot,wahaha. Skul le a kat situ pon, n result saya xde a terok sangat dan saya percaya, pergi la skola mane2 pon,same je, yang penting jangan buat perangai sangat,aha(selalu gak datang lewat ke klas dan slalu gak kena denda sebab lewat,tp jarang ponteng la,aha) Pe yang best sekolah kat situ,mase form 4 ak blaja add math, first exam failed, bapak la, terok gler. Yang lagi best, cg math saya 2 garang, tapi dia ajar cepat paham. Pastu stat dari situ, xnak fail da add math,last2 bole la perform add math skit2 dan saya pon mula rapat dengan cg math tu,aha. Kirenye beliau pencetus minat aku terhadap math la,sampaikan ade cita2 nk amik kos math kat u nanti,huh! Give credit(RM10) to Cikgu Jack, sebab ajar saya.harap beliau sambung Master lak pasni. =)

       Pastu masuk la ambo, eh saya. masuk la saya ke KMJ. Banyak singkatan KMJ yang saya penah dengar stakat ini, termasuklah Kolej Mencari Jodoh(plg femes), Kelantan Maju Jaya(ni pon ade,xde kaitan tol). Kat sini,agak boring la, outing dah la selang seli,pastu kuar outing pon pakai baju kemeja+suar slack+kasut pe cer?? Maka jadilah saya bapak skema dalam kolej tersebut. Di sini juga la aku bertukar cita2,bkn ape,math sem 1 boleh follow ag, msuk sem 2 da ade topik2 yg ak xminat sgt(probability, etc). Maka aku ibarat plastik pasar malam yang ditiup angin, melayang tiada hala tuju. Tambah lak saya bawak laptop sem tu,lagi la hampeh study, movie jer 24jam pe cer. Banyak gak pengalaman pahit dan manis di sini,contohnya saya digelar sombong dan berlagak.Uish,kalo saya kenal xpe a,ni saya xkenal tapi ckap saya sombong,kamonla,xkan la saya nak senyum kat suma orang,saya bukan PM.uhuk. Tp maybe sebab raut wajah saya macam along,payah nak senyum jd dorang pon judge by looking at the outlook ja. Tapi xpa la, asalkan saya xkacau dorang,xmintak duit ngn dorang, saya xkisah. Dan yang penting saya tidak sombong ok. saya cuma pemalu orangnya,auwww.

           Disebabkan study ampeh, result pon ampeh gak, tapi nasib baik saya masih diterima masuk ke USM. Bagi saya,ni merupakan peluang kedua saya. Masih lagi saya ingat, masa interview tu, Dr Abas(interviewer) tnya saya,''betol ke awak nak masuk farmasi ni, sanggupkah awak hadapi cabaran yang ade?''Maka saya cakap,yup.jeng3x, xpasal2 da berjanji dengan Dr Abas lak,huh. Dan bila masuk sini dan skit sebanyak terexpose dengan farmasi ni,baru tau susah sbnarnya keje farmasi ni (ingtkan blaja susah keje senang,rupanaya blaja susah,keje pon susah). Tapi by right, saya masih bersyukur dicampakkan di sini, dan saya berusaha menjadi ahli farmasi yang bermanfaat kepada masyarakat,amin. =)

3 Responses so far.

  1. Azman says:

    haa baru bole,hahaha

  2. haaaa!
    banyak aku nak komen

    1st, tak sangke kau anak bongsuuuu
    kau sama dengan jay & zul
    anak manja
    hahahha!

    then, pasal sombong tu
    aku setuju jugeks laaa
    sbb masa jumpa kau
    aku ase kau cam sombong
    muahahaha!
    tapi kau ok je sebenarnya

    last,
    kau boleh berjaya kat USM ni
    kalau rajen, mesti boleh
    insya Allah

    puhh!
    lepas pun komen2 aku
    huahuahua

  3. Azman says:

    haha 2 la,godek punye godek baru leh

    to 1st:zul ngn jay myb same,tp ak tidak,wahahaha

    2nd;myb a,ntah,ak pon ta phm,hahaha

    3rd;tu la,sme2 la kite jd pharmacist yg berjaya ak doakan,xmcm pharmacist ciku cam dr Azmi ckp,haha

USM Bloggerz